Print | Tilbage

Arsenal forbedrer trøjesponsorat

Af Peter H. Nielsen 19-02-2018 - kl. 21:05

Arsenal vil forbedre deres købekraft med omkring 20 millioner pund (168 mio. kr.) om året fra 2019, efter at Arsenal har indgået en ny sponsoraftale med Emirates. Aftalen har en værdi på mere end 200 millioner pund (knap 1,7 mia. kr.) frem til 2024.

Langærmet Hjemmebanetrøje 2011-12
Emirates forbliver trøjesponsor frem til 2024 til en værdi af 1,7 mia. kr.
Den nye aftale med Emirates udgører en årlig stigning med 10 millioner pund (85 mio. kr.) fra den eksisterende aftale på £30 mio. pund (250 mio. kr.). Dette sætter Arsenal på andenpladsen i Premier League sammen med Chelsea for værdi af trøjesponsorater.

Derudover har Arsenal forhandlet sig frem til, at klubben også må indgå et andet sponsorat, der skal sidde på ærmet, hvilket forventes at kunne indbringe mellem 5 og 10 millioner pund (42 til 85 mio. kr.) pr år.

Sponsormarkedet føres af Manchester United, som har en aftale på omkring 50 millioner pund årligt (420 mio. kr.) indtil 2021 med Chevrolet. Men de har også en separat sponsoraftale der dækker tøj til træningsbanen på 15 millioner pund årligt (125 mio. kr.) med Aon. Arsenals nye aftale omfatter også Emirates som sponsor for træningstøjet.

Arsenals trøjesponsor-aftale med Emirates, der også har navngivningsrettighederne på stadion indtil 2028, er den længstvarende i Premier League - den går tilbage til 2006. Aftalen vil samtidig vare længere end den 17-årige JVC-aftale fra 1981 til 1999.
"Emirates viser igen deres store tillid til vores tilgang og ambition, og deres betydeligt øgede investeringer vil hjælpe os med at fortsætte med at konkurrere om trofæer og bringe mere succes til klubben og vores fans verden over", udtaler Arsenals administrerende direktør Ivan Gazidis.

Som en del af den udvidede aftale vil Arsenal også flyve med Emirates fly til deres sæsonoptakts –tourné inklusive sommerens besøg i Singapore. På trods af at Arsenal nu nyder godt af flytningen til Emirates Stadium og Premier League's kollektive stigning i tv-penge, er Arsenals store økonomiske udfordring stadig forskellen i kommercielle indtægter i forhold til de to Manchester-klubber. Forskellen menes at være mere end 100 millioner pund årligt (840 mio. kr.)

Denne aftale vil hjælpe med at lukke hullet til Manchester-klubberne. Arsenal vil også forsøge at forbedre aftalen med Puma, som ligeledes udløber efter 2018-2019-sæsonen. Forhandlingerne kan imidlertid blive kompliceret af, at Manchester Citys egen aftale med Nike også udløber næste sæson, og det forlyder at Puma er interesseret i at overtage denne.

Seneste 3 nyheder om Arsenal Denmark
15. september 2018 - kl. 19:56
GunAction 1 på vej

15. september 2018 - kl. 12:44
Arsenal Denmark Generalforsamling 2018

15. august 2018 - kl. 20:49

Seneste 3 nyheder om Arsenal FC
15. september 2018 - kl. 19:56
GunAction 1 på vej

15. september 2018 - kl. 12:44
Arsenal Denmark Generalforsamling 2018

1. september 2018 - kl. 21:08
Kan Arsenal slå oprykkerne fra Cardiff?

LeoVegas
Meld dig ind i Arsenal Denmark i dag
Merchandise fra Arsenal Denmark
Book din næste Arsenal rejse her
GunAction
Tilmeld dit medlemskab til PBS




Afstemning

Hvem kunne du tænke dig som gæst til fanklubbens generalforsamling i 2018?
Sammy Nelson, Pat Rice eller én af de andre gamle legender
Emmanuel Eboué - han har brug for opmuntring
Ray Parlour - han har vundet mere end de fleste
David O'Leary - manden med flest Arsenal kampe
Perry Groves - han kan drikke hele fanklubben under bordet
Copyright © Arsenal Denmark 2002-2012 - Alle rettigheder forbeholdes - Sitemap - Handelsbetingelser